Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale|Klasa Mundurowa

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Wycieczka klasowa 1B

Email Drukuj PDF

13 grudnia nasza klasa zebrała się pod Urzędem Gminy w Skale w oczekiwaniu na busa, który miał nas zawieść do Krakowa, a dokładnie do Muzeum Narodowego. Pokazywana jest w nim największa od lat w Krakowie wystawa pt.  #Dziedzictwo (licząca ponad 600 najcenniejszych dzieł znajdujących się w Muzeum), która ma być swoistym wstępem do przyszłorocznych obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Jest ona podzielona na cztery części. ,,Geografia”: odnosi się do terenów – czasami bardzo odległych - z którymi wiąże się polska kultura i jej przedstawiciele. "Język": podkreśla rolę dzieł literackich i alfabetu w definiowaniu i scalaniu naszej narodowej tożsamości. "Obywatele": przestawia tych, którzy z kulturą polską się utożsamiają i ją współtworzą. "Obyczaj": przypomina, że naród należy określać przede wszystkim odwołując się do jego źródeł kulturowych. Ekspozycja była bardzo interesująca i wywarła na nas duże wrażenie, ale najbardziej zdziwiła nas niedokończona "Mapa Rzeczypospolitej w granicach przedrozbiorowych", autorstwa Filipiny Pełczyńskiej, która była wykonana z jej włosów!

Po zakończonym zwiedzaniu na terenie Muzeum spotkaliśmy Macieja Musiała (młodego aktora) i kilku osobom udało się zrobić z nim zdjęcie. Po zrobieniu pamiątkowej fotografii przed Gmachem Głównym, na której zapolowaliśmy w „stylu Lajkonika” przenieśliśmy się nie na Rynek Główny, gdzie mieliśmy chwilę czasu wolnego. W parach lub kilku osobowych grupach podziwialiśmy kiermasz świąteczny i Bożonarodzeniowy wystrój miasta.

Po godzinie 14:00 z kilkuminutowym opóźnieniem, rozpoczął się seans filmowy w Kinie pod Baranami (wielu z nas po raz pierwszy miało okazję zobaczyć kino studyjne!) Film pt. ,, Na karuzeli życia’’ w reżyserii Woody’ego Allena okazał się trudnym dramatem, mimo doskonałej gry Kate Winslet i Jamesa Belushiego. To był ostatni punkt naszej wycieczki. Wycieczkę uważamy za bardzo udaną. Jej celem – poza integracją uczniów, którzy znają się dopiero trzy miesiące – było poznanie zasobów  muzealnych w bardzo szczególny sposób opisujących polską tożsamość. Znak „hasztad”, używany w Internecie, a postawiony w tytule pozwala nam włączyć się w dyskusję na temat naszego dziedzictwa oraz zastanowić się nad tym, w jaki sposób możemy dopisać kolejny rozdział w historii polskiej kultury. Wszyscy cali i zdrowi dotarliśmy do Skały i powróciliśmy do swoich domów. Nie mogło oczywiście podczas tej wyprawy zabraknąć naszej wychowawczyni Pani Agnieszki Opalskiej i Pani Edyty Nogaś, które sprawowały nad nami opiekę.

/Karolina Bernaś i Edyta Bień, kl. 1b/

AKTUALNE PROJEKTY
POROZUMIENIA
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie